torsdag 21. januar 2016

Isende....vakkert !

Så endelig har jeg fått prøve meg på islykt prosjekt jeg også....og det er jo ikke så vanskelig som man skulle tro...:) Bloggen Moseplassen har inspirert mange denne vinteren til å prøve seg og gir gode tips på hvordan du kan lage de vakreste islykter. Selv fylte jeg en vanlig vaskebøtte med vann og lot den stå utenfor på verandaen ikke så langt fra husveggen. Der sto den til dagen etterpå....og når jeg helte ut lykten så den slik ut som den gjør i dag :) Mulig jeg var litt heldig at ikke alt frøs, men siden den fikk litt isolasjon fra gulv og vegg gikk dette bra. Men som nevnt tidligere har Moseplassen  all info du trenger å vite for å lykkes :)

 Isende kaldt har vi det enda og vinteren er bare på sitt vakreste om dagen.....og HURRA for at dagen har blitt lengere lys...:)))
 For å få lysene til å stå slik ,helte jeg bitte litt vann i bunnen av lykten og lysene frøs fast etter noen minutter.

Vakkert møte.....Is og lys!
 Med mange kuldegrader ute er det godt å holde seg litt innedørs også....for en som er ute flere timer hver dag på jobb ,må vel det være lov :) Da koser jeg med med litt levende lys på peisen og i min nye lykt fra Home & Cottage....det ble en av julegavene til meg selv i år det :)

 "Puselabber" har nå ankommet kjøkkenet og skal få glede oss i flere måneder fremover :)


Det er som nevnt tidligere isende kaldt i orangeriet men jeg må jo inn å ordne litt...kan ikke holde meg vekk,hi,hi:)
 Fargen på dørlemmen her inne er bare helt fantastisk synes jeg....FOR et kupp jeg gjorde når jeg bestemte meg for å ta med den hjem fra en låve.




 Det er så kaldt her inne nå at det fryser på innsiden av rutene.....vakkert det også :)







Det skjer spennende ting rundt Vibeke Design nå og jeg gleder meg til å dele flere av tingene med dere senere....når alt er klart. Mye kan jeg nok takke Instagram for ,der når man mange fra hele verden...
og i disse dager er det over 30 000 som har funnet veien til meg...et ufattelig GLEDELIG tall :)



En herlig helg til dere alle!
 
Varm klem fra Vibeke
 

7 kommentarer:

  1. this is absolutely beautiful..
    <3

    SvarSlett
  2. Så flott for vinteren, Vibeke. Vår vinter ser mye som din, og jeg liker å dekorere vår sol veranda, selv om det er iskaldt. Hold deg varm, min venn!

    SvarSlett
  3. Lovely! Doing this! I always make ice lanterns... they are so lovely, too! <3

    SvarSlett
  4. What a lovely, cozy
    winter home! I am
    especially fond of your
    wood cutting boards
    hung on the white rack.
    Perfection....

    xo Suzanne

    SvarSlett
  5. Very beautiful decorations! Love the candle in ice!

    SvarSlett
  6. Hi Vibeke Designs ( : All is beautiful and freezing at your home. I too, love your wooden cutting boards, where did you buy them ? Also, does Home and Cottage have a website ? I would love to see their goodies ( : Keep designing beautiful ( : from USA ((**))

    SvarSlett
  7. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.HD Wallpapers

    SvarSlett