søndag 27. september 2015

FERDIG !!

 Så er vi helt ferdig innvendig i vårt orangeri :)))) Ute gjenstår litt belistning og vårt (evige..)prosjekt med den gamle taksteinen....MEN inne er det ferdig! Vi har hele helgen stått på å gjort oss ferdig med vinduer,listing og gulvet er oljet ferdig......Ja vi har til og med flyttet inn både bord og slagbenk nå i kveld, hi, hi.....:)) Det klør i fingrene mine vettu....dette har jeg ventet på leeeenge.
 Slik ser det altså ut ...før gulvet er satt inn da :) Dere vet jeg kommer til å kose meg her inne, ikke sant ? Føler meg super heldig som har endelig fått mitt lille drømmehus :)
 Plankebiten i vinduet er en prøve på oljen jeg har brukt på gulvet....skal si det var spennende å se et helt gulv i det til slutt :)


 Opp til taket er det ca tre meter og jammen er det vakkert å sitte å se opp på det...:) Litt av en krevende jobb å jobbe i denne høyden, men vi er bare lykkelig over resultatet og slitet er glemt ...allerede...ikke det at jeg tror at vi skal gjøre dette igjen :)
 Tregulvet har jeg valgt å sette inn med olje i en gråtone. For her kommer det til å bli mye trafikk inn og ut med skoa på :) På bildet under kan man skimte den prosessen...En vakker gråtone fikk det til slutt :)
Som sagt er vi godt i gang med å møblere og neste gang vi ses byr jeg på en titt inn. Har en hektisk uke foran meg så det vil nok ta noen dager før jeg er tilbake...Men den som venter...venter på noe godt... sier de :))))) Vi ses alle sammen !

                                         KLEM VIBEKE

6 kommentarer:

  1. tillykke med der, det ser virkelig skønt ud og jeg kan godt forstå at det kribler i dine fingre for at komme til at indrette og lege, det bliver så skønt :-), kh Margit

    SvarSlett
  2. Det er så vakkert , Vibeke ! Alt det harde arbeidet viste seg så godt! Ha det gøy i den lille hus !

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye, så flinke dere har vært :-) Jeg har noen gamle vinduer i kjelleren som har ventet 15 år på å bli til et hus i hagen, men vi har ikke hatt tid til å bygge det enda. Ting tar tid ;-)

    SvarSlett
  4. Well worth the hard work and wait! It looks beautiful, and will be even more so once you add your special touch inside!

    SvarSlett
  5. Gratulerer, Vibeke!!! Kjempelekkert har det blitt!! Skulle gjerne hatt et lite hus i hagen selv:)

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  6. Gratulerer !!! Jeg er veldig begeistret for bildene hvis alt er gitt !!! Hilsen fra Tyskland av Angie

    SvarSlett