onsdag 3. desember 2014

Let your days be merry & bright....

Så er vi igang med vakre desember og mer og mer JUL kommer inn i huset...I dag har det blitt produsert pepperkakehus og pepperkaker her inne på kjøkkenet og med herlig julemusikk går det som en drøm....ja,ja ikke alt gikk etter planen da.. som vanlig...pleier det jo alltid å knekke en vegg eller brenne meg noe fryktelig...hi,hi. Så for første gang på mange år brant jeg meg ikke, men samme vegg som knakk i fjor,knakk også i år....Men alt ordner seg med litt knekk,og masse melis til... kamuflasje:)

Fortsatt kjenner jeg at hvitt og grønt til jul er vakkert. I en liten krok av kjøkkenet er det sånn. Der er det godt å sitte og slagbenken her har vært med en stund. Jeg er veldig glad i slagbenker og skulle gjerne hatt mange.....men så var det den plassen da....:)



 Ei lita gran i den fineste sinkbøtta fra Affari. I butikken finnes nå er stort lager av disse :)


 Amaryllisen er da vakker på dette stadiet også da :)

 I natt kom virkelig frosten hit jeg bor...Brrr... så kaldt.... med ååååh så vakkert!
 Helt nydelig å se frosten som har satt sitt preg på granbar og villepler ute på gamlekjelken

 nå mangler vi bare litt hvitt på bakken.....:)
I dag er jeg i butikken fra fem til halv sju og flere butikker har da åpent i koselige Brevik.
14 desember er min aller siste dag i butikken , så mange fine priser er å finne på ting fremover nå...Velkommen !

Nyt de vakre desemberdagene dere ! KLEM VIBEKE

18 kommentarer:

  1. Светло и очень уютно, до чего красиво!

    SvarSlett
  2. Fantastic, magical! Simply the best!

    SvarSlett
  3. Such a beautiful bench! It looks like a very inviting spot to sit in, too, with those warm looking throws and that great view out the window.

    SvarSlett
  4. Hei.... Så nydelig du har det hjemme hos deg. Og veldig inspirerende blogg. Butikken din er vel ikke nettbutikk? Syns det er så mye flott hos deg, som jeg hadde lyst å bestille, men regner med det ikke går .. Ha en flott dag.
    Klem fra Hill-Iren

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :)Tusen takk for fine ord :)
      Butikken har ikke vært nettbutikk og snart legges den ned , 14 desember er siste åpningsdag.Men i fremtiden kan jo ting skje og mulig jeg da også vil drive litt netthandel...Her gjelder det altså bare å følge med :))) Klem Vibeke

      Slett
  5. So beautifully Nordic.
    Such beauty in all your photos.

    Xx
    Dore

    SvarSlett
  6. Everything looks magical, very beautiful photographs of your amazing home.
    Vera

    SvarSlett
  7. Your sitting nook is so bright and cozy. A perfect spot for taking tea.

    SvarSlett
  8. Very nice.love it.

    SvarSlett
  9. sooo schlicht und sooo schön!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  10. Adding you to my blog roll and sharing a link to your lovely blog. I won't share a picture though without you're blessing to do so.

    SvarSlett
  11. Oh so pretty, Vibeke...you always inspire me...

    SvarSlett
  12. När man ser dina härliga bilder har man lust att slita ut och slänga allt här hemma! Så ljust och vackert hos dig...älskar det!
    Önskar dig en skön helg, ta hand om dig!
    Kram Titti

    SvarSlett
  13. Fantastiske bilder fra Gøteborg,eia va vi der sier nå jeg.Er så inspirert av alt du legger ut,skjønner ikke hvordan du får tid til alt du styrer med.Ikke minst alle flotte miljøene du tar bilde av i ditt hjem.Ser du har samme slagbenk som jeg har,kan jeg spørre hvilken maling og hvitfarge du har brukt på den?Mvh Merete.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Merete :)
      Takk for hyggelig tilbakemelding :) Slagbenken er malt med hvitfargen "CHI" den går stort sett igjen i hele huset . Husker ikke hvordan maling men en ganske slitesterk. Hos fargehandleren din vet de råd :) Klem og god førjulstid til deg

      Slett
  14. Tusen takk for raskt svar,kanskje jeg rekker og male den til jul.Klem tilbake og ha en god førjulstid du også.
    Hilsen Merete

    SvarSlett
  15. Your decorating is gorgeous. I know the photo of the bench at Christmas time is from a few years back, and it is the crocheted valance that most captures my admiration (and desire). Is there a way to find such curtains online? Thank you!

    SvarSlett