mandag 15. april 2013

Male med grønt!


Jeg har fått flere henvendelser om grønnfargene jeg bruker og idag skal de deles!Sammen med bordet i grønt her har det kommet noen skikkelig freshe tekstiler !!ÅH!kjente humøret steg med engang når jeg fant pute og deilig teppe på Åhlens....

Her kommer fargekoden på bordet  og stolen: 
 S 2020- G60Y

 Denne grønnfargen her har utganspunkt i hyllen på veggen.Jeg dro til Fargerike   i Porsgrunn og fikk scannet fargen.De fikk fram en veldig lik farge,men jeg gikk for en litt lysere tone og ble som dere skjønner veldig fornøyd:)




FANTASTISKE farger i dette teppet,som bare må vises......snakk om et teppe som GLEDER:)







Så kommer fargekoden på gyngestolen, som heter" Lindegrønn.":
S 3010- G 10Y.
Så nå er det bare å male i vei folkens!! 
                        KLEM VIBEKE

10 kommentarer:

  1. Helt underbara möbler i dessa ljuvliga färger!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  2. Så fiiiine grønnfarger :D Jeg har også forelsket meg i en grønnfarge denne våren. Jeg har fått tak i grønnfargen til "Grønn Marie" (figgjo serviset). Og den er sååå nydelig - så her har det også vært en del maleprosjekter i det siste.

    Digger teppet ditt! :) Det er kjempefint!

    Ha en fin kveld!
    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett
  3. Nydelig friske farger i pleddet:)
    Fantastiske bilder vennen:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
  4. En nydelig grønnfarge, så den må jeg bare notere ned!
    Kjempefine bilder :)

    ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. takk for fargekodene:) flotte bilder..lindegrønnt er bare skjønt:)
    vibeke:)

    SvarSlett
  6. Herlig grønnfarge!! Du tar så utrolig vakre bilder!! Får skikkelig vårstemning av å se på bildene:)
    Ha en fin kveld!:)) Klem

    SvarSlett
  7. Kjempefine grønnfager!!!
    Skapet på veggen har jeg også.
    Grønt går igjenn i huset vårt som en "Rød tråd"! Den lyse fine, som jeg kaller "gammelgrønn".
    Ha en strålende fin dag, i den nydelige vårsola :)
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  8. Ville bare si, tusen takk for fargetips, kjempefine grønnfarger.
    Klem :)

    SvarSlett
  9. Likte så godt fargen din på bordet. Den i s2020 g 60 y. Lurer bare på hvordan du får til den patina looken på møblene. Jeg har malt en kommode i denne faregn men ville dempe grønnfargen litt med å "skitne den til" med litt brunlig farge. Vet ikke hvordan jeg går frem. Har du tips?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Jeg bruker ofte en fuktig fille som jeg drar over når jeg har påført malingen. Hvis malingen tørker fort må du være litt rask. Til slutt går jeg over med grovt pussepapir som jeg tar litt her og der for å den slitt "looken". Lykke til :)

      Slett